Teknik Malzeme: Kazma, Krampon, Kask, Baton, Gps, Telsiz
Hava Durumu: Tırmanış süresince gökyüzü açık, sıcaklık -5 ile -9 derece aralığında,  az rüzgârlı (10-15km/s)
Kamp Yeri: Karbeyaz Otel Yanı (1890m)
Rota: Dağın kuzey yüzü, Yılankar adlı rota
Tırmanış: 6 saat,  İniş: 5 saat
Lider: Sönmez Erkaya
Ekip Sayısı: 26
Öneriler:– Kış tırmanışı için kar yağış durumu takip edilmeli, kar yağışından sonra havanın uygun olduğu bir zaman dilimi seçilmelidir.

25 Aralık 2015 Cuma:

Akşam 23:00’de minibüsümüz İncirli’den yola çıktı. Önceden belirlenen duraklardan arkadaşlarımızı alarak devam ettik. Aramızda ilk kış tırmanışını yapacaklar vardı. Herkesin neşesi yerindeydi ve pozitif enerjiliydi. İlk molamızı Bolu’da verdik.

26 Aralık 2015 Cumartesi:

Sabah 07:00 sularında Aksaray’a vardık. Sıkı bir kahvaltının ardından şehir içinde market alışverişi yaptık. Çadır gruplarına göre ortak yiyecek alışverişi yapıldı. Planlamada sonradan gözlemlediğim kadarıyla başarılı ve başarısız olanlar vardı. Bazı gruplar 2 günlük aktiviteye göre az yiyecek alırken bazıları da 3-4 gün yetecek yiyecek aldılar. Su takviyesi de yaparak Helvadere yolunu GPS cihazımızdan bularak hareket ettik. Helvadere kasabasına ulaşınca meydandaki kahvede oturup mola verdik. Güleryüzlü yöre insanlarıyla oturup hoş sohbet ettik. Bize Hasan Dağı ile ilgili dilden dile aktarılan hikayeyi anlattılar. Çaylarımızı bitirdikten sonra Karbeyaz otelin yanında kamp kuracağımız alana gitmek üzere vedalaştık. Bu sırada Sönmez hoca yolun kapalı olması ihtimaline karşı traktörü olan bir kişinin iletişim bilgilerini aldı. Kamp alanına varıp çadır kuruluşlarına başladık. Yerleşim işleri bittikten sonra ekip halinde kulvar girişine doğru keşif yürüyüşü ile birlikte kısa bir kazma, krampon eğitimi yapıldı. Eğitim bitince kamp alanına döndük. Kamp alanının etrafında taş barakalar var. İçi görece konforlu sayılabilecek şekilde sıcak ve korunaklıydı. Burada ocaklarımızı açıp yemeğimizi yaptık. Bu sırada Ereğli Dağcılık Kulübüne (ERDAK) bağlı kalabalık bir grup gelip Karbeyaz Otel’de ve yanında kamp kurdular. Akşam 18:00 gibi uyku tulumlarına girmiştik. Bir kaç saat çadır içi sohbet vs. ile geçti. 22:00’den sonra mutlak sessizlik istendi.

27 Aralık 2015 Pazar:

Sabah saat 03:00’de kalktık. Yemek yedik ve malzeme hazırlıklarına başladık. Önde ve arkada yürüyecek arkadaşlarımızı belirleyip tek sıra halinde yürüyüşe saat 04:30 gibi başladık. Dolunay olduğu için etraf aydınlıktı. Havanın açık ve sis olmaması bizim için iyi oldu. Yürüyüş boyunca yer yer toz kar bölgeler ile çoğunlukla kar olmayan yerlerden geçtik. Kayda değer kar ve buz olmadığı için krampon takmaya gerek duyulmadı. Yılankar rotasının kulvar başlangıcına kadar rahatça geldik. Bu sırada kamp alanı ile dağa yaklaşma mesafesi çok kısa, hiç terlemeden faaliyet bitecek herhalde diye düşünmeye başladım. Kulvar girişinden itibaren dik eğim başlayınca bu düşüncem değişti. Etap boyunca küçük taşlı çarşak ve iri kaya blokları üzerinden ilerlemek için zorlu mücadele verdik. Ekibin en çok zorlandığı yer burası oldu. Birkaç taş düşme olayı atlattık ancak ciddi bir aksilik yaşamadık.

Volkanik krater çanağına ulaştığımda sırttan batıya doğru döndüm. Karşımda ilk gördüğüm yükseltiye doğru yürümeye başladım. Birkaç dakika önümde ilerleyen Sönmez hoca beni gördü ve kendisini takip etmem için uyardı. Gittiğim yer Hasan Dedenin mezarının olduğu söylendiği küçük zirveymiş(3235m). Saat 10:00 gibi birkaç dakikalık aralıklarla hep birlikte büyük zirveye (3268m) ulaştık. Birbirimizi tebrik ettik ve fotoğraf çektik. Manzarada Erciyes ve Aladağlar demirkazık zirvesini net görebiliyorduk. Zirve defterini bulamadık. Küçük zirvede olduğunu düşündük. Gidip oradan alıp getirmeyi niyetlendik ancak nerden baksan 1 saat sürecekti.

Faaliyet sonunda Ihlara vadisi gezisi yapmayı düşündüğümüz için vazgeçtik. Türk bayrağı zirveden 2 metre daha aşağıda bir yerdeydi. Direkle birlikte bayrağı alıp tam zirveye yerleştirdik. Aynı rotadan inişe geçtik. Yan basarak, yer yer kontrollü kayarak, yüzüstü dönüp merdiven iner gibi ilerleyerek her türlü şekilde alçalmayı deneyerek iniş yaptık. Çıkarken iz açabilecek miktarda kar olmayınca inişte de topuk basarak inme rahatlığını hiç yaşayamadık (Dönüş bana görece olarak daha uzun geldi. En güzeli yamaç paraşütü ile iniş yapmak ama bakalım ne zaman yaparız bunu). 16:00-17:00 arası kampa geri dönüşler tamamlandı. Çadırları toplayıp faaliyeti bitirmiş olduk. Ardından dönüş yolculuğuna başladık.

Çatalhöyük’te 1960 yılındaki kazılarda bulunan yandaki bu çizim Hasan Dağı’ndaki iki tepeli volkanın lav püskürtmesini gösterdiği ileri sürülüyor. MÖ 6600 tarihli bu resim Ankara’da Anadolu Medeniyetleri Müzesi’nde sergileniyor. 2013 yılında Hasan Dağı’ndan alınan taş örnekleri analiz edilmiş ve MÖ 6900 tarihinde volkanın aktif olduğu keşfedilmiş. O zaman Hasan Dağı’ndan 130 km uzakta bulunan Çatalhöyük’te yaşayan insanların volkan patlamasına şahit oldukları ve bunu resmettikleri anlaşılmış.